Gemeente Capelle a/d IJssel

Afsluiting Nijverheidstraat en IJsseldijk

De gemeente Capelle aan den IJssel werkt vanaf maandag 27 augustus tot en met zaterdag 29 september 2001 aan de Nijverheidstraat en de IJsseldijk. Het gedeelte tussen de Aert van Nesstraat en de Rivium Boulevard wordt opnieuw geasfalteerd. Daarnaast worden de op- en afritten naar de Poolvosweg vernieuwd. Tijdens deze periode zijn de Nijverheidstraat en de IJsseldijk afgesloten voor het doorgaande verkeer. Het doorgaande verkeer wordt omgeleid via de Algeraweg en de Abram van Rijckevorselweg. De bedrijven langs de Nijverheidstraat en de IJsseldijk blijven bereikbaar.

De werkzaamheden worden in drie fases uitgevoerd:

In de EERSTE FASE, de periode 27 augustus tot 2 september 2001, wordt gewerkt aan het gedeelte tussen de Aert van Nesstraat en de Poolvosweg. In deze periode zijn de wijk Capelle-West en het bedrijventerrein Capelle-West normaal bereikbaar. De firma Goudriaan en de IJsselmolen zijn bereikbaar vanaf de kant van de Aert van Nesstraat. De oliehandel van de firma Terlouw is bereikbaar vanaf de kant van de Rivium Boulevard. De Poolvosweg is alleen toegankelijk vanuit de richting Rotterdam. Buslijn 34 rijdt niet via de Aert van Nesstraat maar via de Admiraal Helfrichweg, Radarstraat en terug via de Poolvosweg. De halte op de Nijverheidstraat ter hoogte van de Aert van Nesstraat en de halte bij het winkelcentrum aan de Doormanstraat, komen te vervallen. Bij de Radarstraat wordt tijdelijk een noodhalte geplaatst.

Tijdens de TWEEDE FASE, de periode van 3 september tot 12 september 2001, wordt gewerkt aan het gedeelte tussen de Poolvosweg en de IJsselwerf. In deze periode zijn de wijk Capelle-West en het bedrijventerrein Capelle-West normaal bereikbaar. De oliehandel van de firma Terlouw is alleen bereikbaar vanaf de kant van de Aert van Nesstraat.
De IJsselwerf en de Poolvosweg zijn alleen toegankelijk vanuit de richting Rotterdam.
Buslijn 34 rijdt niet via de Aert van Nesstraat maar via de Admiraal Helfrichweg en de Radarstraat. Terug loopt de route via de Poolvosweg. De halte op de Nijverheidstraat ter hoogte van de Aert van Nesstraat en de halte bij het winkelcentrum aan de Doormanstraat komen te vervallen. Bij de Radarstraat wordt tijdelijk een noodhalte geplaatst.

Tot slot wordt in de DERDE FASE, de periode 12 september tot 28 september 2001, gewerkt aan het gedeelte tussen de IJsselwerf en de Rivium Boulevard. In deze periode zijn de wijk Capelle-West, het bedrijventerrein Capelle-West, de bedrijven langs de Nijverheidstraat en de IJsselwerf bereikbaar vanaf de kant van de Algeraweg. De IJsselmondselaan en de Rivium Boulevard zijn alleen bereikbaar via de Abram van Rijckevorselweg. Naar verwachting is het gedeelte tussen de Rivium Boulevard en de IJsselmondselaan vrij snel gereed en kan dit gedeelte na enkele dagen weer voor het verkeer worden vrijgegeven.
Buslijn 34 rijdt niet via de Aert van Nesstraat maar via de Admiraal Helfrichweg en de Radarstraat en terug via de Van Beethovenlaan, omdat de Poolvosweg in deze periode is afgesloten. De haltes op de IJsselmondselaan, de Nijverheidstraat ter hoogte van de Aert van Nesstraat en bij het winkelcentrum aan de Doormanstraat, komen te vervallen. Bij de Radarstraat wordt tijdelijk een noodhalte geplaatst.

De genoemde data van de verschillende fases kunnen door (weers)omstandigheden afwijken.
Indien alles volgens planning verloopt, zijn de werkzaamheden op 1 oktober 2001 afgerond.

Voor meer informatie over de werkzaamheden kunt u contact opnemen met het Informatiecentrum van de gemeente Capelle aan den IJssel, telefoon 010-2848484.

Deel: ' Afsluiting Nijverheidstraat en IJsseldijk Capelle a/d IJssel '