Endemol Entertainment

<<...OLE_Obj...>>

Hilversum, 12 februari 2003

ENDEMOL BENOEMT HERMAN VAN DER ZWAN TOT DIRECTEUR HUMAN RESOURCE MANAGEMENT

Bij Endemol Holding in Hilversum is Herman van der Zwan benoemd tot Directeur Human Resource Management. Hij volgt in die functie Luc de Baets op die per 1 maart P&O-directeur wordt bij Albert Heijn.

Herman van der Zwan (55) vervulde jarenlang managementfuncties in de muziekindustrie, onder meer bij toenmalig Philips-dochter Polygram. Sinds 1994 werkt Van der Zwan voor Endemol, eerst als directeur en later algemeen directeur van John de Mol Produkties. Vanaf 2000 leidde hij de integratie met Joop van den Ende Producties tot Endemol Nederland en tot de zomer van 2002 was hij er de eerste algemeen directeur.

In zijn nieuwe functie gaat Herman van der Zwan leiding geven aan de Human Resource-afdeling van Endemol Holding en Endemol International. Bovendien zal hij zich toeleggen op de verdere ontwikkeling van HR-beleid binnen de Endemol-organisatie in de 21 landen waar het concern tot op dit moment actief is.

Herman van der Zwan heeft een eenvoudige verklaring voor het enthousiasme waarmee hij aan zijn nieuwe functie begint. Hij zegt: "Endemol bestaat in feite maar uit twee begrippen: mensen en creativiteit. De ontwikkeling en begeleiding van onze medewerkers is van vitaal belang om Endemol aan kop te houden in de steeds toenemende concurrentie. Ik vind dan ook dat het concern beslist een statement afgeeft door iemand met mijn achtergrond en ervaring te benoemen tot Directeur Human Resource Management."

Deel: ' Endemol benoemt directeur human resource management '