Politie Drenthe

Korps: Drenthe, plaats: Assen 31-01-2003
Persberichten vrijdagmorgen 31 januari 2003 perspiket door Ron Reinds 06-52528707

Aanrijding met letsel

EXLOO Gistermorgen ontstond er op de kruising van de Zuiderhoofdstraat met de Schoolstraat een aanrijding tussen een lijndienstbus en een personenauto. Een 74-jarige uit Gieten afkomstige bestuurder van de personenauto reed over de Schoolstraat en zag een over de Zuiderhoofdstraat rijdende lijndienstbus over het hoofd. De door een 47-jarige uit Bedum afkomstige chauffeur bestuurde bus botste tegen de personenauto en sleurde deze enige meters mee waarna de auto op de kop belandde. De onfortuinlijke bestuurder van de personenauto werd samen met zijn 75-jarige echtgenote door een getuige uit het voertuig gehaald. De vrouw werd met diverse kneuzingen met een ambulance naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen overgebracht.

Alcomobilist

NIEUWLANDE (Gem. Hoogeveen) Gisteravond reed een 58-jarige bestuurster van een personenauto onder invloed over de A37. De vrouw reed slingerend vanuit de richting Holsloot in de richting van Hoogeveen. De uit Zuidwolde afkomstige vrouw die na een stopteken haar voertuig tot stilstand bracht was dusdanig onder invloed dat ze gelijk is aangehouden en overgebracht naar het bureau. Daar blies de vrouw 1150 ug/l.!! Het rijbewijs van de vrouw werd ingevorderd en ze kreeg een dagvaarding.

Verdachte personen aangehouden

DONDEREN In de nacht van woensdag op donderdag zijn op de Norgerweg twee verdachte personen aangehouden. De uit Sneek afkomstige bestuurder was 17 jaar oud en dus niet in het bezit van een rijbewijs. Zijn metgezel was een 18-jarige man uit Stadskanaal. Na onderzoek bleek dat beide mannen illegaal in Nederland verbleven. Tijdens onderzoek werden in de auto goederen aangetroffen die van diefstal afkomstig waren. Beide mannen zijn aangehouden en in verzekering gesteld.

Woninginbraken

ASSEN Afgelopen nacht is er ingebroken in een woning aan de Singelpassage. Toen de 20-jarige bewoner vannacht thuis kwam ontdekte hij de inbraak. Door de voordeur te vernielen zijn de daders binnengekomen. Er werd stereoapparatuur, DVDs en een zakcomputer weggenomen.

Winkeldiefstallen

ASSEN Gistermiddag gedroegen twee vrouwen zich erg verdacht in een winkel aan het Mercuriusplein. Na onderzoek bleek dat een van de vrouwen een geprepareerde tas bij zich had om goederen in te stoppen die van diefstal afkomstig waren. De vrouw bleek bij het betreffende bedrijf niets gestolen te hebben maar verklaarde bij een ander bedrijf aan het Mercuriusplein vier pennen te hebben weggenomen. Ze kreeg hiervoor een dagvaarding.

EMMEN Gisteravond werd een 18-jarige man uit Emmen aangehouden voor winkeldiefstal. De man nam bij een supermarkt aan de Statenweg twee pakjes sigaretten weg ter waarde van 6,40 euro zonder af te rekenen. Middels een politietransactie kon hij naar huis.

Aantreffen vuurwapen

ASSEN Naar aanleiding van bedreiging met een vuurwapen deed een 31-jarige man uit Assen aangifte. De in de Sluisstraat wonende man werd afgelopen dinsdagmiddag door twee bekenden van hem in zijn woning met een vuurwapen bedreigd waarna de twee mannen stereoapparatuur meenamen. De man meldde dit woensdagavond bij de politie. Daarop werd gistermiddag actie ondernomen en werd in de ouderlijke woning van een 19-jarige uit Assen afkomstige verdachte huiszoeking gedaan en een gasalarmpistool aangetroffen. De 19-jarige verdachte en zijn 18-jarige eveneens uit Assen afkomstige medeverdachte moeten nog gehoord worden.

Aantreffen hennepkwekerij

EMMEN Naar aanleiding van een melding van een hennepkwekerij in een woning aan de Slenerbrink werd door de politie een onderzoek ingesteld. In de woning werd een in werking zijnde hennepkwekerij aangetroffen met 36 plantjes en 11 assimilatielampen. De man gebruikte illegale stroom. Essent was ter plaatse en heeft de meter afgesloten. De 41-jarige bewoner deed vrijwillig afstand voor de kwekerij en toebehoren. Hij kreeg een proces-verbaal.

Voor overlast zorgende dronken man aangehouden

ASSEN Zou een man voor overlast zorgen in een supermarkt aan de Paul Krugerstraat. Omdat de man ter plaatse niet meer werd aangetroffen werd er gezocht en werd hij getraceerd in de Rolderstraat. De 54-jarige Assenaar, een bekende van de politie, had nog een aantal geldboetes open staan, had geen geld en vond het geen probleem om zijn straf, 9 dagen, uit te zitten. De man werd aangehouden.

Verlichtingscontrole

ASSEN Bij een verlichtingscontrole op de Groningerstraat werden gisteravond 5 fietsers bekeurd voor het rijden zonder licht. Tevens werd er een bon uitgereikt voor het stilstaan van een auto op de fietsstrook en het trottoir.

Deel: ' Persberichten regiopolitie Drenthe 31-01-2003 '