Korps: Groningen, plaats: Diverse 20-02-2003
Donderdag 20 februari 2003

Dagelijkse berichten

Groningen: jongen (16) zwaait met nepwapen
De politie kreeg woensdagochtend de melding dat er twee jongens op de Siersteenlaan met een wapen liepen te zwaaien. Bij de controle ter plaatse troffen de agenten twee jongens aan waarvan een 16-jarige jongen uit Groningen een bedrieglijk echt speelgoedpistool bij zich had. De jongen is aangehouden en krijgt een proces-verbaal voor overtreding van de wet Wapens en Munitie. Hij verklaarde het wapen zonder een bijzondere reden bij zich te hebben.

Groningen: hennepplantage
De politie ontdekte woensdagmiddag in een loods aan de Paradijsvogelstraat een hennepplantage. In een ander gebouw op het terrein bleek illegaal stroom te worden afgetapt die gebruikt werd voor de plantage. In de loods werden ruim 200 moederplanten en zon 4000 stekjes aangetroffen. De hennepplanten en toebehoren werden afgevoerd voor vernietiging. De politie stelt een onderzoek in naar de eigenaar van de plantage.

Groningen: jongens vechten
Een 15-jarige jongen uit Groningen raakte woensdagmiddag in een vechtpartij op de hoek van de Agricolastraat en de Nieuwe Sint Jansstraat gewond aan zijn gezicht. Getuigen hadden een groepje jongens in gevecht gezien waarbij ook een fietsketting in het geding was. Wat de aanleiding van de vechtpartij was en wie er bij betrokken waren wordt uitgezocht door de politie.

Groningen: verkeerscontroles
Bij algemene verkeerscontroles op de Ulgersmaweg en de Floresstraat werden in totaal 26 bekeuringen uitgedeeld onder andere voor het niet dragen veiligheidsgordel, verlopen APK, niet kunnen tonen van rijbewijs en niet handsfree bellen. In de Nieuwe Ebbingestraat werd woensdagavond gecontroleerd op het rijden zonder licht. Hier werden 24 bonnen uitgeschreven.

BERICHTEN REGIO KOMEN LATER

inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 - 8844 (lokaal tarief)

Deel: ' Persberichten Regiopolitie Groningen 20-02-2003 '