Korps: Limburg-Noord, plaats: Venlo 20-02-2003 Mediaberichten donderdag 20 februari (11.40 uur)

MAASBRACHT Auto in greppel, twee gewonden

MAASBRACHT Bij een verkeersongeluk op het Lijnpad zijn woensdagavond rond half negen een 19-jarige vrouw uit Susteren en een 20-jarige man uit Grevenbicht gewond geraakt, toen zij met hun auto in een greppel belandden. Een derde inzittende, een 21-jarige man uit Grevenbicht bleef ongedeerd. De drie reden in een auto op het Lijnpad vanuit Wessem richting Maasbracht, een weg die verboden is voor autos. De weg loopt parallel aan de A2, waar een uur eerder bij Roosteren een ernstig ongeluk was gebeurd. Op het Lijnpad, vlak naast de vangrail, stond een politieauto met zwaailichten, van de twee agenten die de achterkant van de file beveiligden. De 20-jarige bestuurder van de auto schrok mogelijk van de politieauto en miste de bocht in de weg, waardoor hij in een greppel terechtkwam. De bestuurder is met hoofd- en nekletsel naar het ziekenhuis in Weert gebracht. De 19-jarige vrouw is met lichte verwondingen naar het ziekenhuis in Roermond gebracht.

WEERT Aanhouding na mishandeling met knuppel

WEERT De politie heeft woensdagavond een 37-jarige man uit Stramproy en een 47-jarige man uit Weert aangehouden op verdenking van verboden wapenbezit en mishandeling. De politie kreeg rond acht uur de melding dat deze twee mannen een 16-jarige jongen uit Weert met een honkbalknuppel hadden geslagen. Dit gebeurde op de Bernardlaan. Toen de politie ter plaatse kwam, troffen ze de verdachten aan met de honkbalknuppel in de auto. Beide mannen zijn aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Weert, waar proces-verbaal is opgemaakt. Beiden zijn ingesloten in een politiecel. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan. Hij kwam er met kneuzingen vanaf. Hij maakte deel uit van een groepje jongeren in de leeftijd van 15-16 jaar, dat op het speelveldje bij elkaar was. Enkelen van hen liepen vermoedelijk ook klappen op van het tweetal, maar hebben nog geen aangifte gedaan. De aanleiding voor de mishandeling is nog onduidelijk.

HEEL Jonge brandstichters aangesproken

HEEL De politie heeft woensdagavond drie jongens van 11 jaar uit Heel aangesproken op verdenking van brandstichting op de Broekbeemden. De drie jongens bekenden dat ze de brand hadden aangestoken en waren erg geschrokken van de gevolgen. Na overleg met ouders en de drie jongens, zullen de drie voor een STOP-procedure worden aangemeld bij het bureau HALT. Die middag rond drie uur was een dijk over een afstand van ongeveer 150 meter verbrand. De brandweer was snel ter plaatse en had de brand binnen een kwartier onder controle. In de nabijheid lagen woonhuizen, die mogelijk in gevaar zouden zijn gekomen, maar nu niet door de brand zijn aangetast.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Noord Venlo 20-02-2003 '