Politie Gelderland-Zuid

/ Regionaal Persbericht

District Stad Nijmegen

Aanhouding
Een 49-jarige man uit Kleve (DLD) is maandagavond op de Tunnelweg aangehouden voor het in bezit hebben van drugs. Hij is overgebracht naar het politiebureau.

Verkeerscontrole
De politie heeft dinsdagmorgen in het centrum van Nijmegen een controle gehouden op naleving van 'geslotenverklaringen'.
Er werden 120 processen verbaal uitgereikt. Ook werd en bromfietser aangehouden voor het rijden op een opgevoerde bromfiets.

Op zoek naar hennepkwekerijen

De politie van het team Nijmegen-Midden-Zuid heeft vanmorgen op grond van diverse aanwijzingen verschillende panden in het Willemskwartier gecontroleerd op aanwezigheid van hennepkwekerijen. Het politiewerk trok de nodige belangstelling in de buurt. Er werden echter geen hennepkwekerijen aangetroffen. In enkele panden werden wel sporen aangetroffen dat er mogelijk een hennepkwekerij was geweest.

Man aangehouden voor bedreiging

De politie heeft maandagmiddag een 41-jarige man uit Nijmegen aangehouden die zijn 49-jarige tandarts bedreigde. De vrouw van deze man had even daarvoor gebeld om een afspraak te maken, maar de door hem gewenste tijdstippen zaten vol. Hierop zei de vrouw dat ze naar een andere tandarts zou gaan. Haar 41-jarige man kwam even later de dossiers ophalen. De tandarts had een mededeling over het gedrag van deze patiënten op het dossier geschreven en daar werd de 41-jarige boos over. Hij schold de tandarts uit en bedreigde haar. Daarna bedreigde hij haar man. Hierop belde de 49-jarige vrouw de politie, die ter plaatse ging en de man aanhield voor bedreiging.

Diefstal auto
In de nacht van maandag op dinsdag is vanaf de Opaalstraat een rode Volkswagen Golf gestolen met kenteken ZL-SR-98. De 25-jarige eigenaresse deed aangifte.

District Tweestromenland

Beneden-Leeuwen- Auto in sloot
Maandagavond is een 42-jarige automobiliste uit Appeltern met haar auto op Zijveld uit de bocht gereden en in een sloot terecht te komen. Zij verloor om nog onbekende reden de macht over het stuur. De vrouw is met schouderletsel overgebracht naar het CWZ in Nijmegen.

District De Waarden

Zaltbommel-diefstal auto

Buren - hennepkwekerij ontdekt - Vanmorgen rond 11.00 uur ontdekte de politie dat er in een bedrijfshal aan de Graafschapstraat een hennepkwekerij gevestigd was. Bij nader onderzoek bleek het te gaan om een kwekerij met een volautomatische plantenverzorgings- en alarmsysteem. Bij het betreden door 'onbevoegden' ging er een waarschuwend signaal naar een mobiele telefoon. Ook wanneer er van een plantenvoedingsstof te weinig was of als daar iets mis mee was, werd er een signaal naar een mobiele telefoon gestuurd. Er was niemand in de kwekerij aanwezig. De kwekerij bestond uit 1344 planten en werd geheel ontmanteld en de planten werden vernietigd. De politie heeft de eigenaar van de hal verhoord en zal nog een nader onderzoek instellen naar de huurder van de bedrijfshal.

Kesteren - auto's vernield - Met de aanhouding van drie knapen, twee van 16 en één van 12 jaar, alledrie uit Kesteren, heeft de politie van het team Neder-Betuwe de vernieling van tot nu toe zeven personenauto's opgelost. Een getuige zag de knapen in de nacht van donderdag 20 op vrijdag 21 februari rond 02.15 uur tegen spiegels van auto's schoppen en belde de politie. Die was snel ter plaatse en zag dat de spiegels van meerdere auto's vernield waren. Achter de ruitenwisser van één van de auto's zat folie tegen de vorst en dat was in brand gestoken. De politie doofde de vlammen en ging op onderzoek uit. In de Constantijn Huygensstraat zagen zij drie knapen lopen. Toen zij in de gaten hadden dat de politie eraan kwam kozen zij het hazenpad. De politie kon de 12-jarige en één van de 16-jarigen op heterdaad aanhouden. De andere 16-jarige knaap werd later die nacht aangehouden. De jongens gaven toe dat zij 20 tot 30 auto's vernield hadden. Dat zou gebeurd zijn in de buurt van de Adriaan van Ostadestraat, De Jan Steenstraat, de Jan Tooropstraat en de Gerard Doustraat. Tegen de jongens is proces-verbaal opgemaakt waarna zij zijn heengezonden.

6500 HL Nijmegen
Telefoon (024) 327 60 05