Politie Midden- en West Brabant

Persbericht District Breda

Breda, donderdag 20 februari 2003

Vier auto`s lopen schade op na aanrijding veroorzaakt met gestolen auto

BREDA: Gistermiddag, woensdag 19 februari 2003, heeft omstreeks 16.45 uur, de bestuurder van een gestolen auto op de Oranjeboomstraat een geparkeerd staande auto aangereden. Na deze aanrijding kwam dezelfde bestuurder met zijn voertuig ook nog in aanrijding met een tegenligger. Een andere auto liep lakschade op. De bestuurder van de gestolen auto ging er te voet vandoor. Zijn bijrijder die lichtgewond raakte, kon wel worden aangehouden.

De bestuurder van een personenauto, merk Opel Ascona, reed met vermoedelijk te hoge snelheid over een verkeersdrempel, welke ter hoogte van de kruising met het Oranjeboomplein ligt. Hierdoor verloor de bestuurder de macht over het stuur, waarna hij tegen de voorzijde van een rechts van de weg geparkeerd staande Opel Corsa botste. Deze auto stond met de voorzijde tegen de rijrichting in. Vervolgens reed de Opel Ascona tegen een tegemoet komende Volkswagen Golf aan. Een auto die achter de Volkswagen Golf reed, liep door rondvliegend glas lakschade op. De Opel Ascona was de nacht van maandag 17 op dinsdag 18 februari jl. gestolen vanaf de Speelhuislaan.

De bijrijder in de Opel Ascona, een 24-jarige zwerver, raakte gewond. Hij werd met een ambulance overgebracht naar het ziekenhuis en daar behandeld aan een oppervlakkige hoofdwond. Daarna werd hij omdat hij als bijrijder in een gestolen auto reed, ingesloten in het cellencomplex. Hij is vanmiddag in vrijheid gesteld.

De bestuurder van de Opel Ascona is na de aanrijding hard weggelopen. De politie beschikt over aanwijzingen over de identiteit van deze man en stelt een nader onderzoek in.

Mannen mishandelen medewerker kantoor

BREDA: De politie heeft vanmiddag op de Dwarsdijk in de Haagse Beemden, twee mannen aangehouden. Het gaat om een 26-jarige man en een 28-jarige man beiden uit Breda. Beide mannen hadden eerder vanmiddag in een kantoor in de Haagse Beemden onenigheid over een rekening gekregen met een 49-jarige medewerker. Een van de mannen heeft de medewerker een kopstoot gegeven. Ook zijn bedreigingen geuit. De verdachten waren daarna weggereden in een auto. De politie trof deze auto aan op de Dwarsdijk waarna beide verdachten konden worden aangehouden. Het slachtoffer heeft inmiddels aangifte gedaan.

Politie houdt verdachte aan die tankt zonder te betalen

ETTEN-LEUR: Vijf aangiften van tanken zonder te betalen heeft de politie Etten-Leur opgelost met de aanhouding vandaag van een 29-jarige man uit die plaats. De man kwam tot het proletarisch tanken vanwege financiële problemen.

De politie kwam de man door rechercheonderzoek op het spoor. Hij is vanmorgen omstreeks 08.30 uur aangehouden op het politiebureau, nadat hij zich desgevraagd gemeld had. Het gaat om 4 gevallen bij een tankstation aan de Spoorbaan en één geval aan de Rijksweg A-58 (t.h.v. Liesbos). De schade bedraagt circa 200 euro. De verdachte heeft de zaken toegegeven, hij verklaarde gehandeld te hebben uit geldnood. Hij pleegde de feiten met verschillende auto`s. De man is in de loop van de middag vrijgelaten. Hij heeft een AU-dagvaarding meegekregen.

Brand in vakantiewoning

CHAAM: In een vakantiewoning aan de Bredaseweg heeft gisteravond omstreeks 20.00 uur brand gewoed. De brand vermoedelijk veroorzaakt door een niet goed werkende petroleumkachel. De brandweer heeft de brand geblust. Er is alleen rookschade en schade aan de kachel. Burgemeester van Campenhout heeft zich vannacht ter plaatse van de situatie op de hoogte gesteld.

Vernielingen aan motorjacht

MOERDIJK: Een nog onbekend persoon heeft twee ruiten van de kajuit van een motorjacht, welke lag aan een jachthaven te Moerdijk vernield. De dader kwam vermoedelijk tot zijn daad omdat hij/zij een slaapplaats zocht voor de koude nacht(en). Uit de boot werd niets vermist. Wel heeft de dader zich te goed gedaan aan enkele pakjes chocomel en een zak chocolade repen.

Snelkraak drogisterij

ZEVENBERGEN: Vannacht heeft men omstreeks 02.00 uur ingebroken in een drogisterij aan de Zuidhaven. Een getuige zag dat een auto met piepende banden, tussen de paaltjes achteruit tegen de voorpui aan reed. Er stapten drie personen uit de auto die de winkel zijn binnen gegaan. De daders hebben een flinke puinhoop in de winkel achtergelaten. Er werd onder meer een vitrine kapot geslagen. De buit is nog niet exact bekend maar bestaat vermoedelijk onder meer parfums en sieraden. Het voertuig was afkomstig uit Dordrecht en bleek die nacht te zijn ontvreemd. Van de daders ontbreekt nog elk spoor.

Snelheidsduivel

STANDDAARBUITEN: Woensdagavond 19 februari jl. werd een politiepatrouille op Rijksweg A-59 met hoge snelheid ingehaald door een personenauto. Deze auto vervolgde zijn weg via Rijksweg A-17 in de richting Roosendaal. Ondanks de surveillerende politiemensen, bereikte de bestuurder met zijn auto een snelheid van 160 kilometer per uur. De agenten zetten direct de achtervolging in. Agenten van de politie Roosendaal die gewaarschuwd waren, hielden de bestuurder onder Roosendaal staande. De 19 jarige bestuurster uit Rotterdam is proces-verbaal aangezegd en zal te zijner tijd een acceptgiro thuis krijgen.

Inbraak woning

ETTEN-LEUR: De bewoners van een pand aan de Wildbaan hebben gistermorgen bij thuiskomt ontdekt dat bij hen was ingebroken. De inbreker had een gat gemaakt in de ruit van de voordeur nabij het slot. Hierna kon hij de deur die niet in het nachtslot zat, openen. Men heeft onder meer een satellietontvanger, een spelcomputer en een laptop weggenomen.

Bron: Willem van Hooijdonk

Deel: ' Politieberichten Midden- en West Brabant 20-02-2003 '