Ingezonden persbericht

Tibco ondersteunt belgisch hoogspanningsnet

TIBCO blijft innoveren om haar leiderschap in de Europese energiesector uit te breiden.

19 februari, 2003 - Elia, beheerder van het Belgisch hoogspanningsnet, heeft TIBCO Software geselecteerd om ervoor te zorgen dat ze snel op veranderende marktcondities en wetgeving kunnen reageren.

TIBCO Software wordt gebruikt als integratieomgeving om Elia's operationele processen te verbinden aan haar financiële applicaties. Na een succesvol proefproject is de overeenkomst uitgebreid met andere legacy systemen, zoals CRM en 'work scheduling' applicaties, als applicaties die van het begin af aan opgebouwd moeten worden.

Deze projecten zullen Elia op drie belangrijke gebieden ondersteunen, namelijk: het zal Elia helpen een goed onderhouden hoogspanningsnet te leveren dat voldoet aan de eisen van de markt; het zal er voor zorgen dat Elia aanvullende en hoogwaardige diensten kan leveren: en tenslotte zal het Elia in staat stellen zich aan te passen aan de nieuwe, gedereguleerde markt. TIBCO Software levert Elia een robuuste, toonaangevende en schaalbare omgeving waarin zij haar werkzaamheden kan uitvoeren. De software is eenvoudig in gebruik waardoor een minimum aan resources nodig is voor ontwikkeling en onderhoud.

De oplossing is gebaseerd op TIBCO BusinessWorks, een snelle inzetbare integratietechnologie die de volledige levenscyclus van integratieprojecten beheert. Elia's strategie is om een volledig EAI-platform te bouwen dat gebaseerd is op TIBCO BusinessWorks en ontworpen om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Dit geeft Elia meer controle en maakt het eenvoudiger integratieprojecten te beheren. Bovendien biedt het meer flexibiliteit waardoor snel op veranderingen in de markt gereageerd kan worden.

Elia keek in eerste instantie naar de 'low end' van de integratiesoftwaremarkt, maar TIBCO's unieke 'configure-to-deploy' oplossing, in tegenstelling tot de gebruikelijke 'code-to-deploy' oplossing, betekende een grote impact op de 'time to market', flexibiliteit en het onderhoud. Bovendien gaf TIBCO's vermogen de volledige levenscyclus van het project te beheersen, van procesontwerp tot toepassing tot 'end-to-end visibility', de doorslag.

"Deregulering in de markt heeft als gevolg gehad dat energiebedrijven voorbereid moeten zijn om snel op situaties te reageren. Elia bevindt zich in een unieke positie, ze moeten niet alleen de rol van transmission operator en systeem operator vervullen maar ook de rol van leverancier. Dit betekent dat Elia's systemen met alles om moeten kunnen gaan," zegt Erik Hansen, President EMEA bij TIBCO Software. "We hebben een goede reputatie in de energiesector en het is ons gelukt om onze ervaring, die we hebben opgedaan in de energiesector, te combineren met onze bewezen technologie om een omgeving te creëren waarin Elia kan uitblinken," vervolgt hij.

(408 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over TIBCO Software Inc.
TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX) is wereldwijd voor veel industrieen een toonaangevende leverancier van business integratie-software. TIBCO's innovatieve technologie maakt het voor haar 1900 klanten mogelijk de kracht van hun medewerkers, systemen en processen volledig te benutten. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd in Palo Alto, Californië. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: www.tibco.com

# # #

TIBCO, the TIBCO logo, The Power of Now, TIBCO Software, TIBCO ActiveEnterprise and TIBCO ActiveExchange are trademarks or registered trademarks of TIBCO Software Inc. in the United States and/or other countries. All other product and company names and marks mentioned in this document are the property of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.

# # #

Legal Notice Regarding Forward-Looking Statements: This release contains forward-looking statements regarding TIBCO's business, customers, markets served or other factors including but not limited to any forecasts for future periods, statements regarding the potential recovery of the software industry and the strength of TIBCO s business that may affect future earnings or financial results. Our actual results could differ materially from such forward-looking statements. Reasons for why actual results could differ materially include that the forecasts for future periods and statements regarding the potential recovery of the software industry may not be realized and the strength of TIBCO s business may not be maintained. Additional information concerning factors that could cause our actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements can be found in TIBCO Software's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"), including but not limited to its most recent reports on Forms 10-Q and 10-K filed with the SEC on October 16, 2002 and February 5, 2003, respectively, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements including limited independent operating history, history of losses, unpredictability of future revenue, dependence on a limited number of customers, relationship with Reuters Group PLC, rapid technological and market changes, risks associated with infrastructure software and volatility of stock price. Copies of filings made with the SEC are available through the SEC's electronic data gather analysis and retrieval system (EDGAR) at www.sec.gov. TIBCO assumes no obligation to update the forward-looking statements included in this document.

CONTACTPERSOON:
Yvonne van Bokhoven or