Ingezonden persbericht

Venturemedia telde in januari 2003 0,545 miljoen euro venture capital investeringen in Nederland. Dat is een lichte stijging van een half miljoen ten opzichte van de 0,045 miljoen euro die in december 2002 werd geteld.

In totaal werd in januari in 4 bedrijven geïnvesteerd. In de maand ervoor werden 3 bedrijven geteld die financiering ontvingen.

In januari 2003 signaleerde Venturemedia financieringen van de volgende bedrijven: Business Review, Ollys Holding, CQMX en Triangle Solutions.

Meer over de financieringsronden van januari 2003. Bedrijven, bedragen en financiers.

***

(Meteen nadat deze nieuwsbrief vorige week werd verstuurd werd de Venturemedia website door een technische storing langdurig onbereikbaar. Daarom ontvangt u de nieuwsbrief een tweede keer. )

***
Recent nieuws:

Exvisium verkrijgt nieuw kapitaal

Biorock International ontvangt venture capital

Newconomy koopt ict-bedrijf Atrios

Business Week ziet het licht

Vosko-trofee op 15 april

VC Fund-Raising Goes Back to the Future

Dansen met de Octopus

Intel: blijf investeren in startups

*** *** Bestel de nieuwste editie van de *** Venture Capital Gids
Analyses - Tips - Compleet overzicht investeerders en investeringen

Meer informatie over de Venture Capital Gids vindt u hier. U kunt hier bestellen.

Kosten: ¬ 18,90

Bezoek het grootste venture capital archief van Nederland. Zie het origineel . 32 winstgevende internetbedrijven!

Sinds het klappen van de internetzeepbel is veel nagekaart over de oorzaken en werd vooruitgelopen op het moment dat internetbedrijven weer positief in de belangstelling zouden staan. Nog steeds gaan internetbedrijven failliet en nog steeds is het sentiment slecht. Maar ondertussen worden steeds meer internetbedrijven winstgevend. Venturemedia onderhoudt een overzicht van winstgevende internetbedrijven. De teller staat inmiddels op 32. Het werkelijke aantal is wellicht al hoger, omdat venture capital maatschappijen slechts mondjesmaat financiering verstrekken en de ondernemingen uit hun cash flow moeten overleven. Volgens diverse tellingen kent Nederland in totaal enkele honderden internetbedrijven. In het overzicht kunt u zien welke internetbedrijven hun investeringen hebben waargemaakt.

Column Robert de Boeck, Antea Particpaties

In dit barre economisch klimaat worden we met name bij onze ICT-deelnemingen veelvuldig geconfronteerd met een herfinancieringsbehoefte. Als relatief kleine investeringsmaatschappij zijn we in sommige gevallen genoodzaakt om ons hierbij op derden te richten. In het huidige fundingklimaat blijkt dit bijzonder lastig te zijn. Alles wat ICT heet wordt gemeden. Hetzelfde kuddegedrag als in de ICT-hype van eind jaren negentig zien we nu. Enige verschil is dat de kudde nu de andere kant op loopt. Gelukkig krijgen we soms hulp uit onverwachte hoek. Zo hebben we korte tijd geleden een geval meegemaakt, waarbij de secretaresse van de desbetreffende deelneming aanbood om mee te investeren. Meer... Zie het origineel .
Nieuwsnanalyses Technologisch nieuws Ondernemersklimaat Financiele resultaten Financieringen nieuws

Venturemedia

Deel: ' Venture capital investeringen stabiliseren op lager niveau '