Verwarm mensen en niet de lucht .

10 December, 2018

Beschikbaar budget: € 2,50
piet-hein.speel

heeft deze pitch aangemaakt:

piet-hein.speel

Een slimme combinatie van 2 Nederlandse innovaties maakt het nu al mogelijk het aardgasverbruik in kantoorruimtes drastisch terug te brengen met de daarbij horende CO2 reductie. Met enerzijds warmtekussens die zijn verwerkt in kantoorstoelen en anderzijds infrarood warmtepanelen worden vooral medewerkers verwarmd in plaats van de lucht.

Deze oplossingen worden 12 december gedemonstreerd op de Digitale Safari in het provinciehuis van Utrecht. Hiermee wordt het startschot gegeven voor een Sensitive Building initiatief waarmee best practices in het komende jaar getest en uitontwikkeld gaan worden voor de provincies van Nederland, veiligheidsregio’s en omgevingsdiensten. Tijdens deze dag wordt een warmtepaneel van ontwerper Jennique Segaar verkocht. Zij heeft een kunstwerk van het paneel gemaakt met een mooi tafereel van een Utrechtse gracht.

Met name receptionistes hebben voordeel van de persoonlijke warmte tegen de extra kou bij de entree van het kantoorgebouw. Ook medewerkers met een bureau in een open kantoorruimte kunnen duurzaam verwarmd worden.

Deze nieuwe manier van duurzaam verwarmen komt van het jonge Utrechtse bedrijf Aesthenergy dat de ambitie heeft Nederland mooier en duurzamer te maken met esthetisch-mooie producten. Ondernemer Piet-Hein Speel is met zijn 2 zonen Niek en Wessel dit bedrijf gestart om de energietransitie te versnellen. Met comfortabele, stijlvolle producten worden pioniers verleid actief mee te doen aan de verduurzaming van Nederland.

Infrarood warmtepanelen worden al langer toegepast in woningen en kantoorgebouwen en zijn door nano-technologie nog energiezuiniger geworden. Warmtekussens worden steeds meer op terrassen van Horeca-gelegenheden gebruikt. Deze warmtekussens zijn ook zeer geschikt voor een koukleum binnen, waardoor de thermostaat lager kan worden gezet. De kussens kunnen op maat worden gemaakt voor je favoriete zit-plek thuis of voor in een kantoorstoel.

Op 12 december 2018 zullen foto’s worden gemaakt van de bureau-opstelling met gepersonaliseerde, duurzame verwarming, die vrij verkrijgbaar zijn.

9 december 2018, Piet-Hein Speel, Aesthenergy.nl, 0612278568

Donatiebedrag Donateur
€ 1,00 Jan Halkes
€ 0,50 Jan Halkes
€ 1,00 Jan Halkes

Reageer op dit bericht

0 Reacties

Deze website is nog in testfase. Opmerkingen zijn welkom. Klik hier.