Vierduizend euro door de neus geboord .

29 March, 2020

Beschikbaar budget: € 0,00
erikwegman

heeft deze pitch aangemaakt:

erikwegman

Van april t/m oktober is het seizoen voor kajakvakanties. "Omdat de cursusweken wildwaterkajakken niet door kunnen gaan betalen wij momenteel de klanten terug“, zegt Erik Wegman van Europagaai. Dat betekent dat de inkomsten sinds november 2019 t/m nu vrijwel nul zijn. Het vooruitzicht op 4000 euro ondersteuning van de overheid is een druppel op een gloeiende plaat, maar zeer welkom. 27 maart was het eindelijk zover en kon deze tegemoetkoming aangevraagd worden.

Maar hoe bizar kan het zijn. Bij het invullen verscheen de melding (op basis van de SBI-code "85519 - Overig sport- en recreatieonderwijs") "van uw hoofdactiviteit kunt u geen aanvraag indienen voor de Tegemoetkoming schade COVID-19". Dat een bedrijf dat meer dan snoeihard geraakt wordt, buiten de boot valt is zonder meer te wijten aan bureaucratische regeltjes. Er wordt niet alleen in hokjes gedacht maar ook in hokjes beleid gemaakt. Als je buiten een hokje valt heb je gewoon pech. Ook al is een situatie schrijnender dan gemiddeld.

Ruim veertig jaar verzorgen wij met Europagaai cursusweken wildwaterkajakken tijdens kajakvakanties. Niet zo lang terug zijn wij door de btw verhoging van 6% naar 9% al gedupeerd en nu komt de teleurstellende overheidsondersteuning voor COVID-19 gedupeerde bedrijven daar nog eens overheen. Bij wildwaterkajakken is je hoofd boven water houden essentieel, maar door de regeltjes van de overheid dreigen we nu te verdrinken.

Donatiebedrag Donateur

Op de hoogte blijven van wat er speelt op Nieuwsbank.nl?? Blijf op de hoogte

Reageer op dit bericht

0 Reacties

Deze website is nog in testfase. Opmerkingen zijn welkom. Klik hier.